Monday, November 07, 2005

Pára a lakásban

Lakásomban állandó jelleggel párásodás figyelhető meg télen, ami magával hozza a penészt,stb. Ez indított, hogy valamit tegyek végre ez ellen...
Azokat a megoldásokat sorolom fel, amelyeket találtam:
-szellőztetés, túlfűtés majd félpercre csináljunk kereszthuzatot.(ez jó, de mivan ha nem vagyunk otthon, vagy elfelejtjük)
-páramentesítő készülék (már 50e bruttó környékén elérhető) hasznos kis szerkezet, de áramot fogyaszt, ezért nemcsak egyszeri, hanem rezsi költséggel is jár, viszont ekkor nem kell szellőztetni.
-ablakba résszellőző, ha szerencsénk van akkor olyan nyilás-zárónk van,amiben már eleve van(jobb minőségű-ha most veszünk ablakot, akkor erre figyeljünk),kölünben később is beszerelhető (6,7e-ft tól), részleges megoldásnak jó
-légbevezető/légkivezető(higroszabályozású),nem igényel rezsiköltséget. Folyamatos levegő szellőztetés, hőveszteség nélkül (1pár kb 40e Ft)


Terv amire jutottam:
1. lépésben két ablakba beépitek egy résszellőzőt (regel-air), kipróbálni, hogy ér-e valamit - nem baj ha lesz egy kis szellőztető! Nem az a óriási beruházás (darabja 5900 Ft)
2. lépésben ha az előző nem hozna segitséget, akkor beruházok egy páramentesitő készülékre (azért ezt, mivel most nincs kedvem bontani, stb). Azért gondoltam erre, mivel ez egy biztos megoldás. És ugye a penész ellen SOS tenni kell. Meg később, ha már nem kell akkor eldhatom, mobilizálhatom máshova stb. Szóval annyira nem kidobott pénz.
3. lépés: folyamatosan,ahogy lesz időm,pénzem kialakitom a gravitációs szellőztetést (szerintem már nem ezen a télen) Ezt a megoldást választottam volna másodiknak, ha nem kéne a kifúvoknál tetőt bontani, kivezetést csinálni...stb. Ez pedig elvinné a költségeket, mivel azt már nemtudom én megcsinálni, és nem is akarom. Egy légbefúvó 16e-től indul, kifúvó pedig 19e-től. Ez két párban 85e Ft körül van tartozékokkal (kb ennyiről kaptam árajánlatot), de még hozzá jönne mesterember dijja! szóval majd jövőre...és nem karácsony előtt:)
3.1. előszőr az egyszerübb légbefúvokat szerelelm be,mivel ezt én is megtudom csinálni
3.2. másodjára pedig a légkifúvokat (ehhez már szakembert kell majd hivjak), ezt szerintem már csak jövő télre csinálom meg.

2 Comments:

At 12:07 AM, Blogger zsófi said...

szia,
bevallt nektek a regel air?
en nem tudok donteni a regel air es az aereco kozott.
koszi,
zsofi

 
At 12:32 AM, Blogger Tomozi Peter said...

Inkább az aereco-t (és nem is kell ablakot macerálni)

 

Post a Comment

<< Home